Keinuhevonen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

48. Liian vanha vanhemmaksi

4 posters

Siirry alas

48. Liian vanha vanhemmaksi Empty 48. Liian vanha vanhemmaksi

Viesti kirjoittaja Admin Ma Marras 25, 2013 8:39 am

Sinä missä mies pystyy lisääntymään niin kauan kuin hän pystyy seksiin, naisen hedelmällisyydessä tapahtuu selvä muutos 35 ikävuoden jälkeen. Hedelmällisyyden alenemisesta kertoo esimerkiksi se, jos kuukautiskierto lyhenee muutamalla päivällä verrattuna kierron pituuteen nuorempana.

Hedelmällisyyttä yli 35-vuotiaiden naisten keskuudessa voivat alentaa lisäksi epäsäännöllinen ovulaatio ja liian vähäinen progesteronituotanto, jolloin limakalvo ei kehity tarpeeksi paksuksi, jotta hedelmöittynyt munasolu voisi kiinnittyä siihen.

Yli nelikymppisenä myös keskenmenon riski on suurempi kuin nuoremmalla iällä. Raskaudenaikaisista ongelmista, kuten diabeteksesta ja raskausmyrkytyksestä vanha odottaja kärsii nuorempaa kanssasisartaan yleisemmin. Lisäksi sikiön sairausriski kasvaa.

LÄHDE: [You must be registered and logged in to see this link.]

Uutisissa välillä näkee uutisia missä ihmiset ovat saaneet lapsia melko vanhana. Tässä muutama esimerkki:

[You must be registered and logged in to see this link.]

Minkä ikäinen on teidän mielestänne liian vanha vanhemmaksi?
Onko parempi hankkia lapsia nuorena alle 25v iässä vai vanhempana yli 35v iässä?
Yleistä keskustelua ja ajatusten jakoa aiheesta.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 177
Join date : 17.10.2013

http://keinuhevonen.omafoorumi.net

Takaisin alkuun Siirry alas

48. Liian vanha vanhemmaksi Empty Vs: 48. Liian vanha vanhemmaksi

Viesti kirjoittaja Toblerone Ma Marras 25, 2013 9:37 am

,,,


Viimeinen muokkaaja, Toblerone pvm Ke Tammi 08, 2014 6:47 pm, muokattu 1 kertaa

Toblerone

Viestien lukumäärä : 58
Join date : 19.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

48. Liian vanha vanhemmaksi Empty Vs: 48. Liian vanha vanhemmaksi

Viesti kirjoittaja sivi Ti Marras 26, 2013 9:09 am

Itse olen ollut 27v, kun sain esikoisen. Koin olevani valmis äidiksi, koska minulla oli ammatti, vakituinentyö, talo ja muut elämänperusasiat olivat kunnossa. Toisen lapsen sain ollessani 29v. Toisen lapsen syntyessä minulla oli päällä jonkinlainen kolmenkympinkriisi. Laskeskelin, että lapsen ollessa 18v minä olen "jo" 47v. Kolmas lapsi syntyi, kun olin 30v. Kriisi oli jo mennyt ohi, kun tajusin joiden saavan lapset vasta reilu 40v iässä. Jos kaikki menee ok, meidän neljäs ja viides lapsi syntyvät minun ollessa 33v. En koe olevani vanha äidiksi. Miehelle olen sanonut. että yli 40v iässä en enää lapsia halua.

Mielestäni on kuitenkin jokaisen oma asia hankkiiko niitä lapsia 16v iässä vai reilu 40v iässä. Itse näen niin, että jos yli 40v ihminen tulee luomustiraskaaksi on ok hankkia lapsi. Silloin naisen keho on vielä valmis raskauteen ja lapseen. Itse en ymmärrä niitä jotka lähtevät hedelmöityshoitojen kautta hankkimaan lapsia +45v iässä.

Hedelmöityshoitoja vastaan minulla ei ole mitään. Kuitenkin jokainen tietää, että naisen anatomia on sellainen ettei se ikuisesti kestä raskauksia. Yleensä naisen hedelmällinenikä loppuu suunilleen 40v iässä.

Oma mielipide on siis, että 45v-> alkaa olla aika vanha äidiksi.
sivi
sivi

Viestien lukumäärä : 100
Join date : 18.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

48. Liian vanha vanhemmaksi Empty Vs: 48. Liian vanha vanhemmaksi

Viesti kirjoittaja Kurjenkello Ke Marras 27, 2013 7:15 pm

Esikoispoikani sain 20-vuotiaana, ainoan tyttöni 29-vuotiaana ja apinaveljekset 39-vuotiaana, hmm, sekä nuorena että vähän vanhempana! Smile

Mulle tuo liki 40 oli kyllä ihan tarpeeksi vanha, paitsi, jos olisi tullut vain yksi, niin sitten olisin vielä yhden halunnut, vaan ei tarvinnut!

Mun mielestä, jos luomuna tulee raskaaksi, niin noin 45 vuotta alkais olla se takaraja. samaa mieltä olen sivin kanssa noista hedelmöitysjutuista.

Mulla on kaksi kaveria, mun ikäisiä noin suurin piirtein, joiden toiseksi nuorimmat ovat meitin apinoiden kanssa saman ikäisiä. Vähän yli nelikymppisinä kuopuksensa saivat siis. Ihan ok.

Kukin toki lapsensa saa tehdä silloin, kuin haluaa, mutta kyllä munkin mielestä yli viiskymppinen synnyttäjä on jo ehkä hieman iäkäs äidiksi!

Kurjenkello

Viestien lukumäärä : 23
Join date : 27.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

48. Liian vanha vanhemmaksi Empty Vs: 48. Liian vanha vanhemmaksi

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa