Keinuhevonen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

osittainen hoitovapaa

Siirry alas

osittainen hoitovapaa Empty osittainen hoitovapaa

Viesti kirjoittaja jokuv To Loka 24, 2013 9:12 pm

Onko joku ollut osittaisella hoitovapaalla? Onnistuiko sen sopiminen hyvin työnantajan kanssa?

Mä olen miettinyt, pitäisikö alkaa tehdä 6-tuntista työpäivää, kun esikoinen menee kouluun. Nytkin tekisi mieli tehdä jo lyhennettyä päivää. Tuntuu että illat menee niin nopsaan, kun töistä pääset, niin lapsia saa olla jo laittamassa nukkumaan. :|Mietin vain, että onko siitä 6-tuntisesta työpäivästä kunnolla hyötyä. Meillä töissä vuorot vähän kiertävät, joten en kai pysty määrittämään, että olisin töissä esim. klo 9-15 tai klo 10-16. Varmaan on pakko kierrättää vuoroja, että välillä olen töissä klo 8 lähtien ja pääsen aikaisemmin, ja välillä olen klo 18 asti töissä.

Olisi mukava, jos aamut olisi niin, että joku olisi laittamassa lasta kouluun ja joku vastaanottamassa. Miehellä työssäkäynti on vapaampaa, että jonkin verran voidaan vaihdella, kumpi olisi aamulla lapsen kanssa ja kumpi iltapäivällä. Iltapäiväkerhotoimintaa toivottavasti on myös, sillä ei meistä kumpikaan esim. klo 13 voida aina kotona olla.

Tarkemmin ajatellen, voisihan se onnistua, jos mies onnistuu saamaan työaikansa niin, että saadaan lapsi kouluun ja sitten säälliseen aikaan jompikumpi on kotona. Oma työantaja tosin hiukan mietityttää, miten mahtaa 6-tuntisiin päiviin suhtautua, kun kyseessä on pieni työpaikka? Neutral Voihan olla turhaa pelkoa, mutta miten muilla tämä on järjestynyt? Kokemuksia?

jokuv
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa